Lastele ei tohiks öelda, et sinust võib saada ükskõik kes. Sest temast ei tohiks saada ükskõik kes, temast peaks saama see kelleks ta siia loodi. See lause peidab endas sügavat tõde ja rõhutab, kui tähtis on tunnustada ja toetada iga lapse unikaalset potentsiaali.

Piiramatute Võimaluste Maailm

Meie kaasaegne maailm propageerib sageli, et piiramatud võimalused on kõigile kättesaadavad. Lastele öeldakse, et nad võivad saada kelleks iganes – arstiks, inseneriks, sportlaseks, kunstnikuks. Kuigi see võib esmapilgul tunduda motiveeriv ja julgustav, võib see tekitada ka liigset survet ja segadust. Lapsed võivad tunda, et neil peab olema kindel plaan ja nad peavad valima ühe karjääri, mis määrab nende edasise elu. Kuigi tegelikkuses ei ole see ju päris tõsi. Tõsi on see, et kõik sõltub tema valikutest, kuid need valikud peaksid tulema tema enda sisemusest ja ei tohiks olla seotud või mõjutatud ühiskonna poolt vastu pakutevate hüvedega. 

Laste Unikaalsed Talendid

Tegelikkuses sünnivad lapsed eriliste annetega, huvide ja kalduvustega. Need loomulikud omadused moodustavad nende individuaalsuse tuuma ja juhatavad neid nende tõelise kutsumuse poole. Kui sunnime lapsi järgima üldisi norme ja ootusi, võime tahtmatult lämmatada nende loomulikku uudishimu ja loovust. Meie praegune ühiskond sunnib neid unustama enda sisemise olemuse. Õpitakse, et on õige ja vale, must ja valge. Tegelikkus on aga see, et pole olemas one size fit to all elu. Igaüks peaks lähtuma iseenda sisemisest kutsest ja vanemad ja ühiskond ei ühiks seda sisemist tungi suruda rahalistesse raamidesse. Ehk siis elus hakkama saamine ei tohiks olla karistus rahalise toimetleku või sisemisest kutsest loobumise näol. 

Tõelise Kutsumuse Leidmine

Selle asemel, et öelda lastele, et nad võivad saada ükskõik kelleks, peaksime keskenduma nende aitamisele, et aidata neil avastada ja arendada oma ainulaadseid andeid. See hõlmab nende loomulike kalduvuste jälgimist, võimaluste pakkumist uurimiseks ja nende huvide toetamiseks. Näiteks, kui laps näitab huvi muusika vastu, võiksime pakkuda talle muusikatunde või võimalust osaleda muusikaringides. Kui laps armastab loodust, võiksime teda julgustada osalema loodusteaduse projektides või matkadel.

Eneseteadlikkus ja Enesega Rahulolu

Laste julgustamine saama kelleks nad on loodud, hõlmab ka õpetust sellest, kuidas kuulata oma sisemist häält. Ühiskonnas, mis sageli väärtustab välist heakskiitu ja ühiskondlikke ootusi, on oluline sisendada lastesse eneseteadlikkust ja enesega rahulolu. See võimaldab neil teha valikuid, mis resoneerivad nende tõelise olemusega, sest vaid see viib rahuldustpakkuvama eluni.

Toetava Keskkonna Loomine

Vanemad, õpetajad ja mentorid mängivad olulist rolli laste suunamisel nende tõelise potentsiaali poole. Toetava ja hooliva keskkonna loomine, konstruktiivse tagasiside pakkumine ja uudishimu ning uurimise julgustamine on kõik olulised elemendid. Samuti on oluline tunnustada, et iga lapse teekond on ainulaadne, ja pakkuda lastele paindlikkust ning vabadust nende enda tee käimiseks.

Kokkuvõte

Lastele ei tohiks öelda, et nad võivad saada ükskõik kelleks, sest see võib olla piirav ja segadusseajav. Selle asemel peaksime keskenduma nende ainulaadse potentsiaali avastamisele ja arendamisele, aidates neil saada selliseks ja selleks, kelleks nad on loodud. See lähenemine mitte ainult ei toeta nende isiklikku kasvu ja arengut, vaid aitab kaasa ka täisväärtuslikuma ja rahuldustpakkuvama elu loomisele.

Categories: Eneseareng

0 Comments

Lisa kommentaar

Avatar placeholder

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga